МІЖКАФЕДРАЛЬНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ДОСВІД»

У межах плану роботи кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій відбувся міжкафедральний науково-практичний семінар «Академічна доброчесність учасників освітнього процесу: теорія, практика,  досвід». Участь у семінарі взяли науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики.

Питання дотримання академічної доброчесностi є досить актуальним для освітнього закладу, оскiльки поєднує в собі норми i правила поведінки в освітньо-науковому середовищi.

Дотримання основних принципiв академiчної доброчесностi є двостороннiм процесом, в який залучені як викладачi, так і студенти. Саме викладачi є прикладом та взiрцем для наслiдування молодого покоління.

Доцент кафедри інформатики і ІКТ Оксана ЖМУД ознайомила учасників із питаннями семінару :

  • Академічна доброчесніть в університеті;
  • Поняття плагіату, види й типи;
  • Цитування, оформлення посилань;
  • Програми перевірки наукових робіт.

У першу чергу було приділено увагу питанню реалізації академічної доброчесності в Уманському державному педагогічному університету імені Павла Тичини та ознайомлено учасників семінару із законодавчою базою, що стосується даної проблематики, зокрема Етичним кодексом університетуКодексом академічної доброчесності університетуПоложенням про групу сприяння академічної доброчесності в університеті.

Також на семінар було запрошено завідувача інформаційно-бібліографічного відділу Яну КОВАЛЕНКО, яка наголосила на необхідності дотримуватись академічної доброчесності при написанні наукової роботи, роз’яснила правила цитування та оформлення списку літератури згідно ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання».

Упродовж зустрічі учасників семінару ознайомили із ліцензійним програмним забезпеченням та онлайн-сервісами для перевірки робіт на плагіат, їх можливостями, перевагами та недоліками.

Оскільки найбільшу увагу на семінарі було приділено шляхам уникнення академічного плагіату, тому Оксана Василівна акцентувала увагу учасників семінару на те, що це є не єдиний прояв порушення академічної доброчесності. Сюди ми відносимо: самоплагіат, необ’єктивне оцінювання, фальсифікацію, списування, фабрикацію, хабарництво, обман. Нголошено учасникам семінару, як потрібно діяти і куди звертатися, якщо вони зіштовхнулися із порушеннями академічної доброчесності.

В обговоренні взяли участь завідувач кафедри інформатики і ІКТ Марія МЕДВЕДЄВА, професор кафедри інформатики і ІКТ Галина ТКАЧУК та здобувачі освіти.

Семінар виявився актуальним, продуктивним та інформативним.

abdfgh