ДИСКУСІЇ НА КАРАНТИНІ: КОМУНІКАЦІЯ У СТИЛІ DIGITAL NOMADS

Навчання у дистанційному форматі відрізняється від очного. Саме, в умовах, в яких опинився увесь світ та Україна зокрема, досить актуальними є питання досягнення освітніх цілей, можливості комунікувати та реалізовувати суспільні відносини віртуально.

Викладачі кафедри інформатики і ІКТ активно впроваджують різноманітні технології дистанційного навчання не лише у процесі навчання студентів факультету фізики, математики та інформатики, а й інших факультетів. Так, під час викладання дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології в галузі» викладач Тетяна Бондаренко навчає, підсилює та урізноманітнює дистанційне навчання онлайновими видами роботи. Специфіка предмету дозволяє розглядати різні види такого навчання:

  • спільна робота в презентаційних середовищах Prezi та Google-Slides;
  • вміння створювати, завантажувати навчальні відеосюжети в Youtube, додавати кінцеву заставку, анотації, теги, заголовок, опис, настроювати субтитри;
  • використання LearningApps.org для розробки інтерактивних навчальних матеріалів, тощо.

Вдалим досвідом у використанні практичних інструментів дистанційного навчання є робота на форумі. Інтернет-форум – це сучасне та потужне середовище, створене на базі сайту кафедри інформатики і ІКТ ФФМІ (https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=2&mingleforumaction=viewforum&f=17.0), для обговорення актуальних питань у сфері освіти та навчання.

Тут можна публікувати пости, ставити запитання, дискутувати з будь-яких питань, що стосуються педагогічних, методичних проблем навчання у закладах середньої, професійної та вищої освіти, тощо.

Зокрема, студенти другого курсу факультету іноземної філологіїпобували як спікерами, так і учасниками форуму «Сучасні засоби навчання».Віртуальне спілкування дозволило обговорювати нагальні проблеми, щодо яких існує декілька точок зору, спрямовувати русло питання до пошуків шляхів його розв’язання. Метод дискусії передбачає аргументовано викладати власну позицію, логічно та чітко формулювати вислови і твердження, з повагою ставитися до опонентів, чия точка зору відрізняється від власної.

З-поміж проблем, які обговорювали, найбільш дискусійною стала актуальна тема дистанційного навчання. Зі свідчень коментарів учасників дискусії:

«Дистанційна освіта робить нас ще більше відстороненими від зовнішнього світу, вона не підходить для розвитку комунікабельності, впевненості, навичок роботи у команді, а саме ці якості важливі у багатьох професіях».

«На дистанційному навчанні добросовісно вчаться одиниці, адже завжди є спосіб полегшити собі завдання і таким чином не отримати максимальний обсяг знань».

«Навчання онлайн приносить більше користі, аніж звичайне навчання. Оскільки зараз для нашої молоді в пріоритеті самоосвіта, всебічний розвиток, вдосконалення свого «Я». Звичайне навчання, якщо бути відвертим, забирає багато часу, а з навчання онлайн, замість того аби сидіти в школі/університеті/коледжі, можна витратити на це декілька годин свого життя, а потім відвідувати інші заняття/вебінари/онлайн навчання, які допоможуть вдосконалюватись».

«Дистанційне навчання маємо розглядати не як повноцінну заміну, а скоріш як додаткову можливість отримувати освіту. І якщо в людини є потяг до знань, бажання навчатися та чітко окреслена ціль, то, звичайно, вона буде навчатися як очно, так і заочно. І це буде ефективно».

«Схиляюся до думки, що дистанційне і «очне» навчання будуть існувати в гармонії».

Тематичні напрямки таких Інтернет-форумів дозволяють формувати інформаційну компетентність студентів, підвищувати їх інформаційну культуру, створювати, апробовувати та використовувати онлайн-платформи в майбутній професійній діяльності.